دسته‌بندی نشده

آجر سفال

آجر از خاک رس و خاک سفال ساخته می شود که در اصلاح عام به طور کلی به این نوع آجر، آجر سفال می گویند. اجر سفال بخشی از مصالح ساختمانی است که برای دیوار چینی و دیوار کشی استفاده می شود. این نوع آجر به دلیل سبک بودنشان باعث افزایش سرعت اجرا می شود و به علت جذب کم آب در آجرهای سفالی به منظور چسبندگی مناسب با ملات انواع سوراخ دار آنها را مورد استفاده قرار می دهند.
آجرهای سفالی جزئی از مصالح هستند که به صورت صنعتی تولید می شوند و جایگزین مناسبی برای سنگ شده اند در اصل سنگ ساخته شده ی دست بشر است ، سنگی دگرگون که از تغییر وضعیت خشت پدید می آید .
۳روش برای ساخت آجر سفال به کار می رود که عبارتند از :
۱.آجر قالبی کارآمد ترین و کم هزینه ترین روش می باشد ، بنابراین آجر قالبی از نظر خرید آجر سفال کمترین هزینه را در برخواهد داشت .
۲.آجر سفال صنعتی از لحاظ رنگ شبیه آجر سفال دستی می باشد با این تفاوت که ویژگی های ظاهری در طرح نمایان است. تولید کنندگان از مواد دیگری برای ساخت آجر استفاده می کنند ولی ماده اصلی آجر واقعی خاک رس می باشد .
۳.آجر های دست ساز سفالی توسط اشخاص انجام می شود با این صورت که گل سفال در قالب ها ریخته و بعد خشک می شوند .
نکاتی که باید در خرید آجر سفال درنظر داشت عبارتند از:
۱.ابعاد آجر سفال 15 در حالت استاندارد در سایز 20 در 20 در 15 می باشد. اما در بازار بیشتر در اندازه حدود 18 در 18 در 13 تولید می شود و تقاضای بازار هم بیشتر همین اندازه است. بنابراین قبل از خرید برای محاسبه تعداد مورد نیاز حتما سایز دقیق را از فروشنده سوال کنید تا دچار مشکل نشوید.
۲.ابعاد آجر سفال 10 در حالت استاندارد در سایز 20 در 20 در 10 می باشد. اما در بازار بیشتر در اندازه حدود 18 در 18 در 8 تولید می شود و تقاضای بازار هم بیشتر همین اندازه است. چونهم در بحث سبک سازی دارای وزن کمتری است و هم با قیمت های مناسبتری یافت می شود.
آجر سفال تیغه در شهرهای مختلف با نام های
بلوک تیغه، تیغه سفالی، آجر تیغه ای، بلوک تیغه سفالی، بلوک سفال تیغه، سفال تیغه ای، آجر سفال تیغه، آجر سفال دیواری، بلوک دیواری، سفال دیواری، بلوک دیواری، سفال دیواری، تیغه دیواری شناخته می شوند .
چگونه می توان آجر تیغه ای خوب را تشخیص داد؟
آجر تیغه سفالی خوب باید رنگ بلوک ها یکنواخت و بدون ترک باشد ، گوشه هایش کاملا قائم باشد ، همچنین با توجه به وجود بلوک‌های سفال در ابعاد گوناگون، باید ابعاد واقعی بلوک مورد نیاز توسط فروشنده مشخص شود تا قیمت آن به صورت دقیق مشخص گردد.
مزایای دیوار چینی با آجر سفال :
۱.سبکی وزن نسبت به آجر فشاری
۲.در دسترس بودن
۳.با توجه به وجود فضاهای خالی در قسمت داخلی، تا حدودی عایق حرارتی نیز می‌باشد.
معایب دیوار چینی با آجر سفال :
۱.شکننده بودن
۲.پرتی زیاد به علت شکستن هنگام حمل و نقل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *