دسته‌بندی نشده

جاروی استخر دستی

جاروی استخر دستی:

برخی از استخرها دارای مدار تصفیه هستند اما بعضی مواقع مواد ته نشین شده، تصفیه جلبک آلودگی های دیگر موجود ، به درستی توسط مدار تصفیه جمع آوری نشود.در این صورت به شدت وجود جاروی استخر چه در استخرهایی که دارای مدار تصفیه هستند و چه استخرهای فاقد مدار تصفیه احساس می‌شود.
با استفاده از جاروهای استخر شما قادر خواهید بود تا تمام ذرات معلق و یا ته نشین شده ی درون استخر را جمع آوری کنید.
انواع جاروی استخر عبارتند از :
۱.جاروی دستی
۲.جاروی نیمه اتوماتیک
۳.جاروی تصفیه تمام اتوماتیک (روباتیک)
جاروهای استخر دستی عبارتند از :
۱.بدون فیلتر تصفیه :
این نوع جاروی دستی به دلیل عدم وجود فیلتر ، امکان تصفیه آب خروجی از استخر وجود ندارد بنابر این لازم است که آب به فاضلاب،باغچه و…انتقال یابد.درواقع در این نوع جارو ، آب استخر به داخل جارو کشیده شده و سپس به نقطه ی دیگری منتقل می گردد.

۲.دارای فیلتر تصفیه :

در این نوع از جاروی دستی به دلیل وجود فیلتر مداربسته باعث می شود که آب کشیده شده تصفیه شود و دوباره به درون استخر بازگردانده شود
قطعات جاروی استخر دستی عبارتند از :
۱.پمپ (که قدرت و برند پمپ با توجه به خواسته ی مشتری و حجم استخر متغیر است.)
۲.گاری چرخدار (بزرگ و وکوچک)
۳.شلنگ خروجی (متراژ شلنگ بسته به درخواست مشتری متغیر است)
۴.شلنگ خروجی (متراژ شلنگ بسته به درخواست مشتری متغیر است)
۵.میله دسته جارو در دو مدل ساده و تاشو
۶.سر جارو در مدل‌های متنوع
۷.فیوز و کابل برق

جاروی استخر نیمه اتوماتیک:

جاروی استخر نیمه اتوماتیک از قسمت زیرین برای جمع آوری آلودگی‌ها و ذراتی که ته‌نشین شده‌اند استفاده می‌کند.این نوع از جاروی تصفیه را به پمپ تصفیه یا اسکیمر متصل نموده و در کف استخر قرار می‌دهند. در این مرحله جاروی تصفیه از پمپ و نیروی کششی استفاده می‌ کند و به صورت دینامیکی به تمامی نقاط استخر حرکت می‌کند.

جاروی تصفیه تمام اتوماتیک (روباتیک):

این نوع جارو، موتوری قوی و بدنه‌ای سبک و قابل حمل دارد.خوبی این جارو این است که بدون نیاز به اپراتور روی سطوح افقی و عمودی در کف و دیواره استخر حرکت نموده و کار پاکسازی و جمع‌آوری آلودگی را انجام می‌دهد. عملکرد جاروی تصفیه تمام اتوماتیک به این صورت است که ابتدا آب استخر را به داخل خود می‌کشد. سپس آب ورودی را به وسیله فیلترهای کارتریج داخلی تصفیه کرده و به داخل استخر باز می‌گرداند.
جاروی استخر تمام اتوماتیک گران‌ترین نوع جاروی استخر است. ضمن اینکه قطعات داخلی بسیار زیادی دارد که ممکن است خراب گردند.
یکی از موارد مهم و تعیین کننده در انتخاب جاروی استخر، میزان هزینه‌ای است که می‌خواهید بابت آن بپردازید. اما مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، میزان کثیفی استخر مورد نظر است. اگر برای پاکسازی استخرهایی که آشغال و جلبک زیادی در آن‌ها وجود دارد از جاروی استخر روباتیک استفاده گردد، عمل پاسکازی به‌درستی صورت نخواهد گرفت. زیرا با استفاده از این نوع جارو مجددا بخشی از مواد به داخل استخر بازگشته و در نتیجه آب استخر کدر باقی می‌ماند و یا حداقل به تمیزی مورد نظر نخواهد رسید.

بنابراین در استخرهایی که حجم کثیفی بالایی دارند و یا حاوی جلبک هستند، استفاده از جاروی دستی بهتر از جاروی اتوماتیک می‌باشد.

بهترین زمان برای جارو کردن استخر:

۱.جارو کردن به صورت برنامه هفتگی منظم
۲.جارو کردن پس از استفاده از مواد منعقد کننده و شفاف کننده آب
۳.جارو کردن پس از بارندگی یا طوفان که در نتیجه آن خاک و آلودگی وارد استخر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *