دسته‌بندی نشده

تاسیسات استخر

تاسیسات استخر چیست؟

تاسیسات استخر مجموعه اقدامات لازم جهت عملیاتی کردن آن از قبیل موتورخانه،لوله کشی،برق کشی،تصفیه خانه،چراغ ها و … می‌باشد،بدون همه این ها شما تنها یک سازه بدون روح و قلبی بدون تپش خواهید داشت.

نحوه اجرای:

اصلی ترین ماده در اجرای تاسیسات استخر شنا آب می باشد. حفظ گردش خوب آب برای تمیز نگه داشتن استخر ضروری است. موتور اصلی سیستم گردش استخر شما پمپ است. برای حفظ گردش آب خوب ، به لوله کشی ، اسکیمر ، پمپ ، فیلتر و بازگشت برای تکمیل شدن پروسه خود احتیاج دارید.

وقتی همه چیز کار می کند ، تاسیسات شما نیز به وظایف خود درست عمل خواهد کرد. اما اگر یک قسمت از سیستم گردش آب استخر خراب شود ، می تواند انواع مختلفی از جمله خرابی کامل سیستم یا اجزای آن را ایجاد کند.

اجرا:

تاسیسات به مجموعه ای از اقدامات زیر ساختی برای عملیاتی نمودن قسمت های مختلف یک سازه گفته می شود.
تاسیسات استخر به 2 دسته ی مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شود.

بخش مکانیکی مجموعه های زیر را شامل می شود:
1.بخش گرمایی
2.بخش سرمایی
3.بهداشتی
4.تهویه مطبوع
5….

تاسیسات مکانیکی استخر:

این بخش کلیه اجزا از لوله کشی استخر گرفته تا طراحی سیستم تصفیه آب و هیتر (گرم کردن آب) را شامل می شود. تاسیسات مکانیکی استخر شما از چندین قسمت مشخص تشکیل شده است که با هم کار می کنند تا آب استخر شما را حرکت دهد.
قلب سیستم پمپ استخر شماست ، که تنها بخشی از سیستم است که به طور فعال آب را حرکت می دهد. بقیه سیستم پمپ را سرویس می کند یا با آن کار می کند تا سایر عملکردها را برای تمیز نگه داشتن استخر شما انجام دهد.

تاسیسات تصفیه استخر  :

اسکیمر
درین اصلی
پمپ
فیلتر
هیتر یا گرمکن (در صورت داشتن)
دستگاه کلرزن
مجرا برگشت

تاسیسات الکتریکی :

کلیه اجزا مکانیکی استخر در آخر نیاز به نیرو مولد خواهند داشت. این انرژی توسط الکتریسیته تامین می گردد و وظیفه فراهم نمودن برق پمپ ها ، آبنما ها ، سیستم تصفیه استخر ، گرم کن و… تماما با آن است. پس در نظر داشته باشید که بدون تاسیسات الکتریکی استخر شما قلبی بدون تپش خواهید داشت.

از آنجا که کار برق کشی در استخر بسیار مهم می باشد (به دلیل رسانا بودن آب) برای جلوگیری از هرگونه صدمات حتما از افراد ماهر و کالاهای مرغوب در تجهیز این قسمت از مجموعه خود استفاده نمایید. البته قابل ذکر است که سیستم روشنایی استخر نیز شامل این قسمت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *