دسته‌بندی نشده

تعمیر و نصب دیگ بخار

نصب دیگ بخار به روش ذیل انجام می گیرد:

جانمایی نمودن:

دیگ بخار حتما باید برروی یک سکو بتنی و یا هر سکویی که غیر قابل اشتعال باشد نصب گردد.برای ساخت سکو دیگ بخار باید به ابعاد و اندازه شاسی دیگ بخار و وزن آن را مدنظر قرار دهید و توجه لازم برای فونداسیون صورت گیرد.

محل نصب دیگ بخار بهتر است در نزدیکی لوله ها و دودکش باشد.برای تمیزکردن ،تعمیر و نگهداری  و یا بازرسی ، تعمیر و تعویض قطعات باید فضای خالی در اطراف دیگ بخار را در نظر بگیرید.

راه اندازی و روشن شدن:

در ابتدای کار باید مطمئن شوید که هیچ گونه شئ خارجی در دیگ بخار وجود ندارد سپس دریچه های هندهول و مندهول پس از هر بار باز و بسته شدن باید محکم بسته شود.

شیر هواگیری تعبیه شده در  جهت تخلیه هوای اضافی می باشد قبل از راه اندازی دستگاه برای جلوگیری از محبوس شدن هوا تما اقدام به هواگیری کنید. با استفاده از اهم متر، از سالم بودن فیوزها اصمینان کافی حاصل نمایید. پس از بررسی های اولیه داخل  را کاملا شسته و آبگیری نمایید، آبی که در دیگ بخار استفاده می شود حتما باید فاقد هرگونه رسوب و مواد معلق باشد به همین جهت با توجه به آب منطقه از انواع روش های سختی گیری می توانید استفاده کنید.

به منظور روشن شدن پمپ باید شیر تخلیه را باز کرده و اازه دهید تا سطح آب پایین تر بی آید، هنگامی که آب دستگاه  بیش از حد پایین آمد پمپ کاملا اتوماتیک روشن خواهد شد سپس پمپ را توسط کلید مربوطه خاموش کرده و تخلیه را ادامه دهید تا سطح آب به علامت اولین کم آبی برسد. سپس بلافاصله شیر تخلیه را ببندید و مجددا یونیت لول کنترل را برای این حالت تنظیم کنید تا چراغ آن روشن شده و آژیر فعال شود. در مرحله بعدی آژیر را قطع کرده مجددا شیر تخلیه را باز نمایید و عمل تخلیه تا رسیدن به دومین کم آبی ادامه دهید. در نهایت شیر تخلیه را ببندید و یونیت سوییچ مربوطه را تنظیم کنید. در این مرحله چراغ مربوط به کم آبی روشن خواهد شد و آژیر فعال می گردد. کلید را از کار بی اندازید و کار را ادامه دهید. پمپ را بر روی کلید خودکار قرار داده و اجازه دهید که روشن شود.

تعمیر و نگهداری از دیگ بخار:

یکی از مهمترین مسائل در جهت حفظ ایمنی دیگ بخار باید انجام گیرد و از وقوع هرگونه حوادث ناگوار چون انفجار جلوگیری شود توجه بسیار ویژه به تعمیر و نگهداری از دیگ بخار می باشد. شما باید حتما یک برنامه خاص در جهت انجام تعمیرات پیشگیرانه، تعمیرات اصلاحی، تعمیرات اضطراری  خود داشته باشید و این برنامه را به نحوی ارائه کنید که که به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی انجام گیرد. ما مفتخریم در جهت تعمیر و نگهداری از دستگاه  شما تمامی اقدامات خاص و ویزه را ارائه نماییم تا مثل همیشه بهترین فعالیت های خود را ارائه نموده باشیم فقط کافیست با متخصصان و کارشناسان مربوطه ما تماس حاصل نمایید همکاران ما کمک ها قابل توجهی ارائه خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *